oiaviation
به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

کل مطالب : 102
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 12
باردید دیروز : 3
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 571
بازدید سال : 2334
بازدید کلی : 52987
علت تغییر ساعت در ایران و بسیاری از کشورها

مقام معظم رهبری در دیدار عیدانه اقشار مختلف مردم + اینستاپست

  • مقام معظم رهبری در دیدار عیدانه اقشار مختلف مردم + اینستاپست

    رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید غدیرخم با اقشار مختلف مردم دیدار کردند.

    به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی به روز نیوز؛ صفحه اینستاگرام منتسب به مقام معظم رهبری تصویری از دیدار عیدانه رهبری با اقشار مختلف مردم را منتشر کرد. در این پست آمده است؛ عید غدیر، قضیه رهبری جامعه اسلامی است، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده برای حکومت و جامعه اسلامی است. این قاعده، قاعده امامت و ولایت است. اسلام نوع حکومت امامت را قبول دارد. غدیر این را اعلام کرد. تا آخر دنیا هرجا هرمسلمانی که بخواهد اسلام را تحقق ببخشد باید امامت را احیا کند.

    به روز نیوز

تعداد بازدید از این مطلب: 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


علت تغییر ساعت در ایران و بسیاری از کشورها

علت تغییر ساعت در ایران و بسیاری از کشورها

  • علت تغییر ساعت در ایران و بسیاری از کشورها

    تغییر ساعت تابستانی سالهاست که در کشورهای عرض های میانی و قطبی به منظور استفاده بهتر و بیشتر از نور خورشید و بهینه سازی در مصرف انرژی انجام می شود.

    به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی به روز نیوز؛ بنا به باور عموم برای اولین بار در سال ۱۷۸۴ ، طرح ساعت تابستانی توسط بنجامین فراکلین ( یکی از پدران بنیانگذار ایالات متحده آمریکا) با درج مقاله ای راجع به تغییر ساعت و استفاده بهینه از انرژی مطرح شد. از آن پس تغییر ساعت تابستانی سالهاست که در کشورهای عرض های میانی و قطبی به منظور استفاده بهتر از نور خورشید و بهینه سازی در مصرف انرژی انجام می شود.

    تغییرات شبانه روز کشور ایران نیز بدلیل قرارگرفتن در عرض های جغرافیایی میانی در طول سال قابل توجه است. به همین دلیل و برای استفاده بیشتر از روشنایی روز، در فصل های بهار و تابستان ساعت رسمی ۱  ساعت به جلو کشیده می شود . طبق قانون هر سال در نیمه شب اول فروردین ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می شود و در نیمه شب آخر تابستان به وضعیت سابق بر می گردد. در ساعت های آنالوگ نیاز است این تغییر بصورت دستی انجام شود اما در تلفن های هوشمند یا تبلت بدلیل اینکه این دستگاه ها با ساعت جهانی هماهنگ هستند این کار بصورت خودکار انجام می شود.

    به روز نیوز

تعداد بازدید از این مطلب: 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا السیسی و نتانیاهو در نیویورک دیدار می‌کنند؟

آیا السیسی و نتانیاهو در نیویورک دیدار می‌کنند؟

تعداد بازدید از این مطلب: 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحصن اهالی «فوعه» و «کفریا» برای شکستن محاصره

تحصن اهالی «فوعه» و «کفریا» برای شکستن محاصره

  • تحصن اهالی «فوعه» و «کفریا» برای شکستن محاصره
    773082_265.jpg

    به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از فارس؛ ساکنان دو شهرک شیعه نشین «فوعه و کفریا» واقع در ریف ادلب امروز با برپایی تحصن خواستار لغو محاصره دو شهرک و ارسال کمک های غذایی و دارویی شدند.

    اهالی فوعه و کفریا همچنین از اهالی مناطق شیعه نشین «نبل» و «الزهراء» حلب به دلیل حمایت از آنها از فوعه و کفریا تقدیر و تشکر کردند.

    مردم نبل و الزهراء اخیرا در حمایت از اهالی فوعه و کفریا تجمع کردند و خواستار ارسال کمک های غذایی و دارویی به دو شهرک محاصره شده فوعه و کفریا شدند.

    انتهای پیام/

    گیگر:

    لینک مطلب

تعداد بازدید از این مطلب: 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعقیب و شناسائی عامل انفجار روز گذشته در چلسی

تعقیب و شناسائی عامل انفجار روز گذشته در چلسی

  • تعقیب و شناسائی عامل انفجار روز گذشته در چلسی

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اداره پلیس نیویورک از آغاز جستجوهای گسترده برای یافتن جوانی ۲۹ ساله خبر داد که گفته می شود با انفجار روز کذشته مرتبط است.

    بر این اساس، «جِی پیتر دونالد» (J. Peter Donald) سخنگوی اداره پلیس نیویورک در این باره  اعلام کرد: این جوان ۲۸ ساله که «احمد خان رحامی» نام دارد، با انفجار یک زودپز در روز گذشته در منطقه چلسی مرتبط بوده و تحت تعقیب قرار گرفته است.

    گزارش های پلیس آمریکا حاکی از آن است که بمب دست ساز منفجر شده در بخش «منهتن» شهر نیویورک و «چلسی» حادثه آفرین شد، هر دو زودپزهای خوراک پزی پُر شده با گلوله های انفجاری (افشان) بوده اند.

    به گفته پلیس، در هر دو بمب دست ساز از گوشی های همراه تاشو و لامپ های کریسمس برای کمک به اشتعال مواد منفجره استفاده شده است.

    این در حالی است که پلیس آمریکا پیشتر از تحقیقات پیرامون احتمال ارتباط حملاتی خبر داده بود که که در پایان هفته گذشته و به طور جداگانه در نقاط مختلف آمریکا به وقوع پیوسته بودند.

     انفجار نخستین بمب در روز شنبه گذشته و در یکی از شهرهای ایالت نیوجرسی روی داد، حال آنکه انفجار بمب دوم در شهر نیویورک بود.

    از سوی دیگر، در همان روز حدود ساعت هشت شب به وقت محلی، مردی با ورود به یکی از فروشگاه های ایالت «مینه سوتا» ۹ نفر را به ضرب چاقو زخمی کرد و خود بر اثر اصابت گلوله پلیس از پا درآمد.

    اگر چه در حمله مینه سوتا، داعش بلافاصله مسئولیت را به عهده گرفت و احتمال تروریستی بودن دو حادثه دیگر هم وجود دارد، پلیس آمریکا به طور مشخص از هیچ یک از گروه های تروریستی اصلی به عنوان مظنونین احتمالی دو حادثه بمبگذاری نام نبرده و تاکنون هیچ گروهی نیز مسئولیت آنها را بر عهده نگرفته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جاذبه های تکراری تور کیش

سلام به همه ببینید دوستان از نظر من سفر کردن به کیش کار اشتباهی هست حالا میپرسید چرا خب شما با تور کیش به کیش سفر میکنید و یه سری جاذبه تکراری رو میبینید مث کشتی یونانی و این چیزا که فایده ای نداره ولی خب میتونید عوضش برید کشور های خارجی و جاذبه های جدید دیگه رو ببینید از طرف دیگه قیمت تور کیش هم بالاس و در مقایسه با کشور های دیگه هزینه بالایی میکنید که به نظر من هم براتون تکراری هست هم فایده ای نداره میدونید مث همین شمال خودمونه دیگه چند بار که بری واست تکراری میشه و دیگه خوشت نمیاد بری تور کیش هم همینطوریه چند بار که میری دیگه دوست نداری بری و فقط میشه هزینه اضافی به نظر من به جای تور کیش تور های خارجی رو انتخاب کنید هم بهتون بیشتر خوش میگذره هم میشه براتون یه تجربه جدید و به یاد ماندنی در هر صورت من اون چند باری که تور کیش رو انتخاب کردم از سایت فاینداتور https://www.findatour.co/fa/iran-tour/kish استفاده کردم سایت خوبی هم هست هم میتونید واسه سفر های خارجیتون ازش استفاده کنید و هم داخلی اگه دوست داشتید ازش استفاده کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 491
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با شکم گرسنه برخی فعالیت ها را انجام ندهید

با شکم گرسنه برخی فعالیت ها را انجام ندهید

0

 

 

 

چه کارهایی بهتر است با معده خالی انجام ندهیم مواردی مانند مصرف دارو ،ورزش ،نوشیدن چای یا قهوه و سفرکردن با معده خالی بسیار مضر و خطرساز است و می تواند به سلامتی تان آسیب وارد کند توصیه متخصصان را در این زمینه ها جدی بگیرید و احواستان به معده و سلامتی آن باشد.

همه ما می دانیم که انجام برخی کارها با معده خالی بهتر است، امامتخصصان توصیه می کنند که باید برخی کارها را با معده خالی انجام نداد که در این مطلب به آنها اشاره می شود.
کارهایی که نباید با معده خالی انجام شوند

متخصصان عنوان می کنند باوجودیکه انجام برخی کارها با معده خالی تجربه خوبی به همراه دارد، مثل خوابیدن، اما برخی کارها را نباید با معده خالی انجام داد. رفتن به رختخواب با معده پر، می تواند عامل تحریک کننده بدن به ذخیره کالری اضافی، به شکل چربی باشد چراکه خوابیدن نیاز به انرژی کمی دارد، اما متخصصان توصیه می کنند که باید برخی کارها را با معده خالی انجام نداد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

نوشیدن چای یا قهوه

آغاز روز با نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه تازه دم شده، می تواند بیش از آنکه مفید باشد، مضر باشد. نوشیدن قهوه با شکم خالی موجب افزایش اسیدیته معده می شود که در نهایت منجر به سوزش معده و سوءهاضمه در طول روز می شود. نوشیدن چای با شکم خالی مانع از ترشح شیره معده می شود و صفرا و اسید موجود در معده کاهش می یابد. همچنین می تواند موجب کاهش اشتها هم شود.

خوردن دارو

درحالیکه لازم است برخی داروها با معده خالی یا قبل از غذا خورده شوند، اکثر داروها را باید با معده پر یا بعد از غذا خورد. قرص هایی که موجب بروز حالت تهوع یا استفراغ می شوند، باید بعد از غذا خورده شوند چراکه بدین ترتیب تاثیرات جانبی آنها کاهش می یابد. خوردن قرص بعد از غذا موجب کاهش ریسک سوزش معده، سوءهاضمه و زخم معده می شود. مصرف دارو بعد از غذا می تواند به جذب بهتر قرص توسط بدن هم کمک کند.

ورزش کردن

ورزش کردن با معده خالی ممکن است به لاغرشدن شما آنطور که فکر می کنید کمک نکند. گلیکوژن، منبع سوخت ارجح بدن به هنگام ورزش، به مدت حدود ۱۲ تا ۱۶ ساعت قبل از تمایل بدن به میزا ن بیشتر، قابل ذخیره است. درحالیکه بدن در جستجوی گلیکوژن است، احتمال سوخت چربی وجود ندارد. بدین ترتیب بدن شروع به سوختن ماهیچه ها و ذخیره چربی می کند. بدن می تواند ورزش سبک را با معده خالی کنترل کند اما در مورد ورزش های سنگین اینگونه نیست.

سفر

سفر با معده خالی می تواند موجب بیماری حرکت که با سرگیجه و حالت تهوع همراه است، شود. اگرچه باید از مصرف غذاهای تولیدکننده گاز نظیر نوشیدنی های گازدار، کلم بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل هم پرهیز شود. خوردن غذای سبک بهترین توصیه برای زمان سفر است.

تعداد بازدید از این مطلب: 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ممنوعیت های خوراکی پس از جراحی کاهش وزن

ممنوعیت های خوراکی پس از جراحی کاهش وزن

0

 

 

 

وقتی جراحی لاغری و کاهش وزن انجام میدهید بهتر است تا مدتی بعد از عمل مراقب خورد و خوراک خود باشید و از مصرف برخی مواد غذایی پرهیز کنید مواد غذایی جویدنی ، هر ماده چسبناکی و مواد غذایی فیبر دار می تواند برای شما مضر باشد همچنین نوشیدن آب قبل و بعد از غذا می تواند به معده این افراد آسیب وارد کند.

بعد از جراحی‌های مرتبط با کاهش وزن، بهتر است از مصرف برخی از غذاها اجتناب شود. البته باید به خاطر داشته باشید که لیست طولانی مدت از غذاهای ممنوع شده برای همه افراد یکسان نیست. با اینحال در این مقاله قصد داریم غذاهایی را معرفی کنیم که بهتر است بعد از جراحی‌های کاهش وزن از مصرف آن‌ها اجتناب شود.
برای دو هفته پس از چراحی، بهتر است از خوردن هر نوع غذای جامدی اجتناب کنید:

درست بعد از جراحی، شکم شما اسیب پذیر خواهد بود. بنابراین در این شرایط پزشکان توصیه می‌کنند حداقل تا دو یا سه هفته پس از جراحی از رژیم غذایی مایعات استفاده شود و از مواد جامد و سخت اجتناب گردد. این موضوع به معنای خوردن غذاهایی همچون شیک‌های پروتئینی، پنیر کلبه کم چرب، پودینگ کم شکر، ماست ساده و سوپ است. از خوردن هر ماده ای که نیاز به جویدن داشته باشد خودداری کنید. در این مدت بهتر است به شکم خود اجازه استراحت بدهید. برای درمان و بهبود بافت‌های زخمی باید زمان کافی اختصاص داده شود. مایعات می‌تواند به اسانی از سیستم گوارشی شما عبور کند اما مواد جامد در شکم می‌ماند و باعث ایجاد درد در آن می‌شود. در این شرایط، امکان بهبود بسیار کمتر خواهد شد.
برای سه هفته آینده، از خوردن نان، آجیل‌ها، میوه‌های فیبردار و سبزیجات اجتناب کنید:

بعد از فاز رژیم غذایی مایعات، باید به سمت موادی همچون تن ماهی، سالاد تخم مرغ، ماهی سبک، بوقلمون بدون چربی، توفو ، میوه‌های کنسروی یا پخته شده و سبزیجات پخته شده بروید. از خوردن هر ماده چسبناکی خودداری کنید. موادی همچون نان و کره آجیل‌ می‌تواند حالت چسبنده داشته باشد. غذاهای فیبردار همچون آجیل، میوه و سبزیجات خام نیز باید حذف گردد. از آنجایی که شکم شما بعد از جراحی معمولا کوچک تر می‌شود بهتر است هر ۲۰ دقیقه یکبار غذای اندکی میل کنید.
برای طولانی مدت:

برای طولانی مدت از مصرف موادی همچون ذرت بو داده، آب( قبل یا بعد از غذا)، سبزیجات خام، خوردن میوه با پوست و گوشت قرمز اجتناب کنید. در طولانی مدت نمی‌توان افراد را مجبور کرد از خوردن برخی از غذاها خودداری کنند. البته می‌توان مصرف غذاهای ذکر شده را تا حد ممکن کمتر نمود تا اسیب زیادی به معده وارد نشود. بهتر است از مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده و هر چیزی که مقدار زیادی شکر و چربی ناسالم دارد خودداری شود. موادی همچون نان و ذرت بو داده ممکن است در شکم بزرگتر شوند و حس سیری سریع تری ایجاد نمایند. برای جلوگیری از این امر، بهتر است مصرف چنین موادی را کمتر کنید. اگر دوست داشتید از ذرت استفاده کنید ابتدا کمی هویج پخته و پنیر بخورید و در آخر ذرت بو داده را مصرف کنید. گوشت قرمز، گوشت مرغ یا بوقلمون بیش از حد پخته شده، میوه‌ها و سبزیجات فیبردار به سختی هضم می‌شوند. بنابراین این مواد نیز همانند ذرت بو داده باعث ایجاد حس سیری سریع می‌شوند و می‌توانند باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ در فرد شوند.

۳۰ دقیقه قبل یا بعد از غذا، بهتر است آب ننوشید. نوشیدن آب یا مایعات دیگر قبل از غذا، باعث ایجاد حس سیری در شما می‌شود و اجازه نمی‌دهد مقدار غذای مناسب را مصرف کنید( اگرچه این گزینه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مفید است اما در افرادی که جراحی کاهش وزن داشته‌اند توصیه نمی‌شود). نوشیدن آب بعد از مصرف غذا نیز می‌تواند باعث ایجاد یک حالت موج مانند در شکم شود و غذا را به سرعت از معده خارج کند. در چنین شرایطی امکان جذب مواد مغذی وجود نخواهد داشت. در طولانی مدت نیز امکان کشیده شدن معده وجود دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش تهیه ساده ترین صبحانه چربی سوز

روش تهیه ساده ترین صبحانه چربی سوز

0

 

 

 

این صبحانه که از تخم کتان و جودوسر و شیرکم چرب تهیه شده است می تواند برای لاغری و کاهش وزن شما موثر و پرفایده باشد مصرف این صبحانه بسیار انرژی زا و نشاط آور خواهد بود و برای تقویت و بهبود عملکرد دستگاه گوارش خاصیت های زیادی به همراه دارد.

، تارنمای “بولد اسکای” هند، اعلام کرد که این وعده غذایی از بلغور جو دوسر، 2 قاشق غذاخوری تخم کتان و 3 قاشق چایخوری شیر کم چرب تشکیل شده است.

این سایت افزود: این وعده غذایی، درمان طبیعی بسیار موثر برای کاهش وزن است که باید در کنار رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی منظم، مصرف شود.

براساس این گزارش این مخلوط سرشار از آنتی اکسیدان است که به تقویت و بهبود گوارش و افزایش توان چربی سوزی بدن کمک می کند.

برای تهیه این داروی طبیعی لاغری باید، همه مواد لازم را در مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط کرد، سپس آن را در ظرفی ریخته و به مدت 5 دقیقه در فر حرارت داد، آنگاه این مخلوط آماده خواهد شد.

این مخلوط علاوه بر کاهش وزن باعث می شوند انسان در طول روز بانشاط باقی بماند؛ از افزودن شکر یا هرگونه چاشنی دیگر به این مخلوط باید خوداری شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فرق استامینوفن کدئین با دیگر داروهای مسکن

فرق استامینوفن کدئین با دیگر داروهای مسکن

0

 

 

چرا همه افراد با حس سردرد سریعا به  قرص استامینوفن پناه میبرند رفع سردرد به کمک این دارو چگونه امکانپذیر است فرق استامینوفن کدئین بااستامینوفن معمولی چیست مصرف این دارو برای چه کسانی مضر است زیاده روی در خوردن استامینوفن چه عارضه های به دنبال دارد.

 قرص سرماخوردگی علاوه بر استامینوفن، داروی ضدحساسیت و ضداحتقان هم دارد و افراد بهتر است مرتب فشارخون را اندازه گیری کنند، زیرا اثر داروی فشارخون را کم می‌کند.

در ماه چند عدد استامینوفن ساده برای رفع سردرد می‌توان استفاده کرد؟

اگر شما یک، دو و سه روز استامینوفن مصرف کنید و سردردتان بهتر نشود و دلیل سردردتان را ندانید باید به پزشک مراجعه کنید. مشکل دیگر این است که وقتی مسکن را بی‌رویه مصرف کنیم ممکن است علائم یک بیماری را مخفی نگه دارد.

فرق استامینوفن کدئین‌دار با نوع ساده آن در چیست؟

ما در علم داروسازی، اصطلاحی داریم به نام سینرژیسم یا هم‌افزایی. به این معنا که برخی داروها تاثیر خودشان دارند، اما در کنار داروی دیگر اثرشان بیشتر می‌شود. مثلا استامینوفن ساده 325 میلی‌گرم یک اثر درمانی دارد وقتی به آن ده میلی‌گرم کدئین اضافه شود اثر آن 325 میلی‌گرم بسیار زیاد می‌شود.

پس اگر ما به اثر بیشتر استامینوفن نیاز داریم؛ اما نخواهیم از دوز بیشتر استامینوفن به علت سمیت کبدی استفاده کنیم، در این موارد می‌توانیم از استامینوفن کدئین دار بویژه هنگام دردهای شدیدتر استفاده کنیم. استامینوفن کدئین داروی otc (نیاز به نسخه دارد) نیست، ولی استامینوفن ساده داروی otc است، چون مصرف کدئین برای بسیاری از افراد مضر است.

چه افرادی نباید از کدئین استفاده کنند؟

افرادی که یبوست دارند، افرادی که احتمال وابستگی به کدئین دارند، افرادی که دوره پس از درمان ترک اعتیاد را می‌گذرانند و افرادی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند که احتمالا این داروها با کدئین تداخل دارند. پزشک به بیمارانی که شیمی درمانی می‌شوند نیز ممکن است استامینوفن 500 میلی گرم تجویز کند ولی این دسته افراد نباید از استامینوفن کدئین‌دار استفاده کنند.

آیا افرادی که در زمینه داروها سوال دارند، می‌توانند از طریق تلفن، پاسخ سوالات‌شان را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور دریافت کنند؟

تلفن 1490 شماره تلفنی است که بدون گرفتن کد، پاسخگوی سوالات دارویی مردم در سراسر کشور است. شماره 82101 در تهران نیز مرکز اطلاع رسانی دارویی است که پاسخگوی مردم عزیز است.

چه توصیه‌ای به مردم درباره مصرف داروهای otc دارید؟

برخی مسکن‌ها سمیت کبدی و برخی از آنها سمیت کلیوی دارند. بنابراین هنگام مصرف مسکن‌ها، اگر امکان مراجعه به پزشک ندارید حتی الامکان با داروساز مشورت کنید و اگر بیماری زمینه‌ای دارید مثلا بیماری‌های قلبی، کلیوی یا کبدی هنگام خرید دارو otc با دارو ساز مشورت کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا کودک فروشی رواج یافته است

چرا کودک فروشی رواج یافته است

0

 

 

یکی از آسیب های جامعه امروزی فقر اقتصادی است که باعث کاری ناخوشایند میشود و افراد به خاطر عدم تامین مالی مجبور به فروش یا سر راه گذاشتن کودک خود می شوند.

سلامت نیوز: بازهم ماجرا از قشر آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه آغاز می‌شود. قشری که می‌توان آنها را به دلیل عدم حمایت‌های اجتماعی، خانوادگی و… آبستن بسیاری از حوادث خواند. در این نوشته حرف از بروز شغل جدید برای زنان معتاد، خیابانی یا زنانی از اقشار آسیب پذیر جامعه است. کسانی که به امید کسب مبلغی اقدام به فرزندآوری و فروش نوزادشان می‌کنند تا به این ترتیب بتوانند به شکل مقطعی به رتق و فتق زندگی شان بپردازند. این در حالی است که مادر نمی داند فرزندی که نه ماه از خون و وجودش تغذیه کرده چه سرنوشتی خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان، بر سر چهارراه نوزاد در آغوش زنی است. چنان به خواب رفته که انگار هیچ کدام از علائم حیاتی را ندارد. صدای بوق ماشین‌ها، سر و صدای‌های شهری و تکان‌های ناشی از رفت و آمد زن دستفروش هیچ یک آرامش و خلسه نوزاد را بر هم نمی‌زند. گزارش سازمان‌های ذی ربط نشان می‌دهد برخی زنان کارتن خواب به هنگام زایمان به برخی از بیمارستان‌های جنوب و مرکز شهر مراجعه و پس از به دنیا آمدن نوزاد با دریافت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بچه خود را می فروشند. اکثر نوزادان متولد شده مبتلا به HIV هستند. خرید و فروش این نوزادان هم اکنون در اطراف چند بیمارستان بزرگ انجام می‌شود. در اصل نوزادانی که توسط مادران معتاد کارتن‌خواب متولد می‌شوند توسط باندهای مختلف متکدیان خریداری می‌شوند. به دلیل بیماری‌ها و عدم نگهداری صحیح بسیاری از این کودکان عمر چندانی هم نخواهند داشت. بر اساس بررسی‌های میدانی انجام شده باید به این امر اذعان داشت که اگر مادر بعد از وضع حمل تا چند روز توانایی فروش نوزاد را نداشته باشد به دلیل عدم رسیدگی ترجیح می‌دهد پاره تن خود را در دره‌های فرحزاد به خاک بسپارد!
کودک‌فروشی جرم است
چندی پیش رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در باره فروش نوزاد در شهر تهران توسط زنان خیابانی و معتاد گفت: موضوعی که در شهر در حال گسترش است ورود دختران فراری به تهران و باردار شدن آنهاست. برخی از افراد، نوزادان متولد شده از سوی این دختران را می خرند. این اظهارات فاطمه دانشور با واکنش سخنگوی نیروی انتظامی همراه بود، سعید منتظرالمهدی عنوان کرد: کودک فروشی جرم تلقی می‌شود و در این زمینه حساسیت بیشتری ایجاد شده و چنانچه مواردی از این دست ببینیم، برخورد قانونی خواهد شد. فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز در این زمینه تاکید کرد: برای حل مساله خرید و فروش کودکان باید فکری به حال زنان آسیب‌دیده کرد. حسین ساجدی نیا گفت: اطلاعاتی درباره میزان خرید و فروش کودکان به پلیس نرسیده است، اما این به معنای نداشتن این اطلاعات نیست. او افزود: بیش از یک هزار و ۵۰۰ زن معتاد متجاهر در تهران وجود دارد، در حالی که چهار سال پیش حدود یکصد زن معتاد متجاهر در تهران وجود داشت. فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ عنوان کرد: اگر روند مبارزه با این ناهنجاری به این صورت ادامه یابد، چهار سال آینده آمار بیشتری از معتادان خیابانی خواهیم داشت.
دلالی برای فروش کودک
دلالان و واسطه‌ها پس از شناسایی نوزادانی که ناخواسته یا نامشروع به دنیا می آیند اقدام به خرید و فروش آنها می‌کنند. نوزاد فروشان در جامعه ما به چند گروه هدف از جمله زنان خیابانی، زنان معتاد،زوج‌های فقیر و دختران فریب خورده تقسیم می‌شوند. هر یک از این افراد برای فروش فرزندشان به به تور دلالان و واسطه‌ها می‌افتند. برای مثال برخی از دختران جوان فریب خورده چون برای سقط جنین به پزشک دسترسی ندارند و با راه‌های سقط جنین نیز آشنا نیستند، روزهای نزدیک به زایمان به بیمارستان مراجعه می‌کنند. دلالان به این دختران پیشنهاد می‌کنند به ازای پرداخت هزینه‌های بیمارستان آنان را از دردسرهای ناشی از بچه دار شدن خلاص کنند. یک زوج که فرزندشان را به مبلغ پنج میلیون تومان به دلال فروخته‌اند می گویند: قرار است فرزندشان در یک خانواده ثروتمند زندگی راحتی داشته باشد و قرار است فرزندشان دیگر طعم فقر و محرومیت را نچشد.
نهادهای رسمی معضل فروش ‌نوزاد را بررسی کنند
یک پژوهشگر مسائل اجتماعی درباره معضل فروش نوزاد در شهر تهران می گوید: این امر را می‌توان ماحصل سقوط ارزش‌ها و فشار پنهان جامعه برشمرد. فروش نوزاد نشان دهنده عدم توانایی فرد در مدیریت شرایط خود است و باید علل و عوامل بروز چنین شرایطی بررسی شود. نهادهای مدنی بارها در زمینه بروز و شدت چنین آسیب‌هایی در جامعه هشدار داده اند و هم اکنون نیز این قضیه از سوی نهادهای رسمی همچون معاونت امور زنان و خانواده و از سوی بخش اجتماعی شورای شهر تهران نیز مطرح می‌شود. با فعالیت نهادهای رسمی در این زمینه بالطبع انتظار ارائه راه حل برای مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد. ثریا عزیزپناه می افزاید: باید دانست که اطلاع رسانی درباره وجود چنین معضلی در جامعه از سوی نهادهای گوناگون انجام شده است، اما هم اکنون انتظار می رود تا از سوی نهادهای رسمی شاهد اقدامات مناسب برای حل و کاهش لطمات ناشی از آن باشیم. در ضمن در این زمینه نباید جامعه شناسان و آسیب شناسان اجتماعی اقداماتشان فقط در حد اطلاع رسانی در زمینه وجود چنین آسیبی در شهر تهران یا دیگر استان‌های کشور خلاصه شود.

تاکنون همه انتقادها فقط به پدران و مادران فرزند فروش در جامعه خلاصه شده است. نباید صرفا به محکوم کردن آنها پرداخت، بلکه باید با بررسی شرایط آنها به علل و عوامل بروز چنین آسیبی دست یافت. برای مثال اعتیاد، تنگناهای معیشتی یا دیگر آسیب‌ها، سبب بروز چنین آسیبی می‌شود. این مساله باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد. در گام نخست باید دلایل و علت‌های بروز چنین آسیبی بدون غرض ورزی و بدون متهم کردن دیگران مشخص شود. این پژوهشگر مسائل اجتماعی تاکید می‌کند: بخشی از جمعیت اندک جامعه صلاحیت چندانی برای پدر یا مادر شدن ندارد و باید دقت کرد که اقدامات پیشگیری از باروی را نباید برای این افراد نادیده گرفت. اگر در جامعه ما افراد به باروری تشویق می‌شوند باید قشراجتماعی آنها در وهله اول مورد ارزیابی قرار گیرد. بنابراین محلات پر جمعیت، محلات حاشیه‌نشین و نقاط آسیب خیز باید از سوی نهادهای رسمی برای کنترل جمعیت مورد توجه قرار گیرد و به این ترتیب در این محلات افراد باردار تحت پوشش سازمان‌های حمایتگر قرار گیرند. وقتی در مناطق پر جمعیت یا حاشیه‌نشین شهر زن باردار هیچ امنیتی به دلیل تنگناهای معیشتی ندارد به نسبت باید امکانات حداقلی را برای این افراد مهیا کرد.

به گفته او بررسی این پدیده تلخ اجتماعی باید با فعالیت نهادهای رسمی جامعه انجام شود. هم اکنون انتظار می‌رود این امر از سوی معاونت امور زنان مورد بررسی قرار گرفته و به این ترتیب علل بروز چنین آسیب‌هایی شناسایی و به این ترتیب در زمینه کاهش نارسایی‌ها در جامعه راهکار اساسی اندیشیده شود. باید دانست که فقط با طرح موضوع نمی‌توان مسائل اجتماعی را مورد بررسی قرار داد، بلکه جامعه در این زمینه نیازمند پاسخ مناسب است. در هر گونه رسیدگی باید علل فروش نوزاد و چگونگی نگهداری او مورد بررسی قرار گرفته شود.عزیز پناه می گوید: هم اکنون نهادهای گوناگون در جامعه فقط به شکل هیجانی درباره فرزند فروشی اطلاع رسانی می‌کنند، اما هیچ کس تا کنون علل و عوامل این معضل را مورد ارزیابی قرار نداده و هنوز پژوهشی در این زمینه انجام نشده است. باید مسئولان رسمی جامعه پاسخگوی اینکه بعد از فروش این طفل چگونه مورد نگهداری قرار می‌گیرد باشند. این در حالی است که اگر این کودکان از مادران معتاد یا مبتلا به بیماری عفونی متولد شده باشند بالطبع آنها هم بیمار متولد می‌شوند و سرنوشت این کودکان بعد از فروش باید مورد ارزیابی جدی قرار گیرد. باید نهادهای رسمی دولتی پاسخگوی این امر باشند، در غیر این صورت صرف در جایگاه متهم نشاندن مادر یا پدر نمی‌توان به حل مساله پرداخت، بلکه این گونه برخوردهای مقطعی و عامیانه با آسیب‌های اجتماعی یا پنهان کاری آن بر شدت این آسیب‌ها می افزاید. چون این آسیب فقط به زنان معتاد و فروشنده کودک خلاصه نمی‌شود، بلکه دلالان و واسطه‌های خرید این نوزادان در پنهانکاری و خفای بیشتری عمل می‌کنند و چنین اقداماتی معضلات اجتماعی را غیر قابل احراز خواهد کرد. به گفته او پیشنهاد می‌شود در حاشیه شهرها یا مناطق پر جمعیت با آموزش جلو تولد این کودکان را گرفت.
سلامت نیوز: برخورد هیجانی با کودک‌فروشی

 

تعداد بازدید از این مطلب: 482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رفع آفت دهان با کمک بره موم

رفع آفت دهان با کمک بره موم

0

 

 

نوعی ماده ضدعفونی در موم عسل وجود دارد که خواص درمان کنندگی زیادی دارد  و می تواند باعث از بین بردن آفت دهان شود رفع پلاک دندان و درمان انواع زخم های پوستی از ویزگی های این ماده است به تازگی نوعی خمیردندان از این ماده تهیه کرده اند که برای لثه های حساس فایده های زیادی دارد.

  فرشاد اکبرنژاد از محققان طرح با تاکید بر این‌که این خمیردندان با استفاده پروپولیس (propolis) یا بره موم تولید شده است، گفت: بره موم ماده‌ای شبیه موم و از تولیدات کمتر شناخته شده زنبور عسل است که قوی‌ترین سد دفاعی زنبور در برابر عوامل عفونی و مهاجم به کندو است.

وی ادامه داد: در ابتدای این تحقیقات از این ماده محلولی برای درمان زخم‌ها و آفت دهانی تولید کردیم و در ادامه این مطالعات متوجه خواص ضد پلاک دندان بره موم شدیم؛ بر این اساس اقدام به تولید خمیردندان از این ماده کردیم.

این محقق یادآور شد: تست‌های مربوط به این خمیردندان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد، ضمن آن که یک پایان‌نامه با این موضوع در این دانشگاه اجرایی شده است و در تست‌های بالینی انجام شده خواص درمانی آفت دهانی این خمیردندان اثبات شد.

وی به خواص خمیردندان تولید شده با استفاده از پروپولیس اشاره و اظهار کرد: خمیردندان تولید شده دارای خواص ضد باکتریایی، ترمیم کنندگی و موثر برای لثه‌های حساس است؛ ضمن آن که خواص درمانی برای آفت‌های دهانی دارد.

اکبرنژاد پایه این خمیردندان را ماده بره موم ذکر کرد و ادامه داد: علاوه بر آن از شیرین بیان، اکالیپتوس و برخی از ترکیبات گیاهی استفاده شده است.

وی با بیان این‌که خمیردندان‌ها را نمی‌توان بر پایه بره موم خالص تولید کرد، گفت: در هر سال زنبور عسل تنها 250 گرم بره موم تولید می‌کند، از این رو در این مطالعات بیشتر از شیره گیاهان دارویی استفاده کرده‌ایم.

به گفته وی، این محصول به تولید صنعتی رسیده و وارد بازار شده است.

این محقق تولید اسپری دهان از پروپولیس خالص را از دیگر دستاوردهای این مطالعات نام برد و یادآور شد: این اسپری با استفاده از بره موم خالص و بر پایه آب تولیده شده است.

وی با بیان این‌که اسپری‌های دهانی و دهان شویه‌های موجود در بازار بر پایه الکل و کلرهگزیدین است، گفت: این دهان شویه‌ها طعم بدی دارند، ولی اسپری تولید شده در این زمینه طعم 9 گرم نمک در آب را دارد و به دلیل استفاده از عصاره درخت بید، ترش مزه است.

به گفته وی، این اسپری به تولید نیمه‌صنعتی رسیده است و برای مبتلایان به آفت دهانی تجویز می‌شود.

این محقق در ادامه با اشاره به مشکلات تامین ماده اولیه خمیردندان تولید شده خاطرنشان کرد: در ابتدای این تحقیقات، بره موم مورد نیاز از زنبورداران اصفهانی خریداری می‌شد، در حالی که تا قبل از آن این ماده به دور ریخته می‌شد و در حال حاضر قیمت این ماده 6 برابر شده است.

اکبرنژاد دلیل این افزایش قیمت را خریداری این ماده توسط شرکت‌های خارجی دانست و یادآور شد: در سال‌های اخیر شرکت‌های چینی و ترکیه‌ای به طور ناهنجاری به دنبال خرید بره موم از زنبورداران ایرانی هستند و درمقابل، آن‌ها ژل رویال مصنوعی بی‌کیفیت را به عنوان بره موم به کشور وارد کرده‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود